Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2018

Ακαδημία Λαϊκού Πολιτισμού και Τοπικής Ιστορίας με δωρεάν e-learning μαθήματα από την Μαγνήτων Κιβωτού


Παρουσιάστηκε από την Μαγνήτων Κιβωτό, για τη διάσωση του πολιτιστικού αποθέματος η νέα εκπαιδευτική πρωτοβουλία που στηρίζεται σε εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Ειδικότερα η Ακαδημία Λαϊκού Πολιτισμού και Τοπικής Ιστορίας επιχειρεί την λειτουργία ενός Ανοικτού Λαϊκού Πανεπιστημίου για τον πολιτισμό σε συνεργασία με φορείς πολιτισμού, πανεπιστημιακά ιδρύματα και ακαδημαϊκούς.

Το πρώτο πρόγραμμα διάρκειας τριών ετών (έξι εξαμήνων) με τίτλο: «Εισαγωγή στην Επιστήμη του Λαϊκού Πολιτισμού» θα ξεκινήσει στις 12 Φεβρουαρίου. Τα μαθήματα θα προσφέρονται  σε κύκλο δεκαπενθήμερων μαθημάτων εξ αποστάσεως σε συνδυασμό με δια ζώσης μαθήματα.

Ειδικότερα στο πρώτο εξάμηνο η θεματική που θα απασχολήσει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες θα είναι η ενότητα με τίτλο «Εισαγωγή στη Λαογραφία» με επιστημονικό υπεύθυνο τον Εμμανουήλ Σέργη, Καθηγητή Λαογραφίας του Τμήματος Γλώσσας Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Το πρόγραμμα υλοποιείται με την συνεργασία του Τμήματος Ιστορίας & Εθνολογίας της Σχολής Κλασσικών & Ανθρωπιστικών Σπουδών  του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιο Θράκης, καθώς και του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Οι εγγραφές στο πρόγραμμα πραγματοποιούνται αποκλειστικά μέσω της ειδικής ιστοσελίδας – πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης «moodle» του προγράμματος στην διεύθυνση: http://learn.cultureacademy.gr  έως 11/2/2018.

Ο σχεδιασμός του Προγράμματος Σπουδών διαμορφώθηκε από Επιστημονική Επιτροπή, η οποία και είναι υπεύθυνη για την πορεία εξέλιξης και αξιολόγησης του.

Η Συντονιστική & Επιστημονική  Επιτροπή της ακαδημίας απαρτίζεται από τον  Μητροπολίτη Δημητριάδος & Αλμυρού, κ. Ιγνάτιο, Πρόεδρο της «Μαγνήτων Κιβωτού» (συντονιστή) και τα μέλη της επιστημονικής επιτροπής : Δρ Μανώλης Βαρβούνης, Καθηγητή Λαογραφίας και Πρόεδρο του Τμήματος Ιστορίας & Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Δρ Εμμανουήλ Σέργη, Καθηγητή Λαογραφίας του Τμήματος Γλώσσας Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τη Δρ Μαρία Γκασούκα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Λαογραφίας & Φύλου του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου, τον Δρ Αλέξανδρο Καπανιάρη, Διδάσκων στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Οργανωτικό Γραμματέα της «Μαγνήτων Κιβωτού». Η οργανωτική επιτροπή αποτελείται από τους Νίκο  Τσούκα, Γενικό Γραμματέας της «Μαγνήτων Κιβωτού» και Αντώνη Πλαγερά, Εκπαιδευτικό, Ταμίας της «Μαγνήτων Κιβωτού».
Οι επόμενες διδακτικές ενότητες (εξαμηνιαία μαθήματα) που θα παρακολουθήσουν από το Σεπτέμβριο του 2018 είναι : α) Λαογραφία και Φύλο (Χειμερινό εξάμηνο 2018-19), β) Ψηφιακή Λαογραφία, Εκπαίδευση και Ανάπτυξη (Εαρινό εξάμηνο 2018-2019), γ) Θρησκευτική Λαογραφία (Χειμερινό εξάμηνο 2019-2020), δ) Φιλολογική Λαογραφία (Εαρινό εξάμηνο 2019-2020), ε) Σύγχρονος Λαϊκός Πολιτισμός και Τοπική πολιτιστική /τουριστική ανάπτυξη (Χειμερινό εξάμηνο 2020-2021).

Σκοπός του συγκεκριμένου καινοτόμου προγράμματος που θα πραγματοποιηθεί με το μεικτό μοντέλο μάθησης (blended learning) είναι να επιμορφώσει τις/τους συμμετέχουσες/ντες σε πεδία του λαϊκού πολιτισμού, αλλά να επιβεβαιώσει το γεγονός ότι η επιστήμη της Λαογραφίας δεν είναι μια στατική επιστήμη, αλλά συνεχώς εξελισσόμενη, που καταγράφει και ερμηνεύει τις νέες όψεις και εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής και της λαϊκής δημιουργίας.

Όπως είναι προφανές, αυτός ο τριετής κύκλος των έξι εξαμηνιαίων μαθημάτων λαογραφίας είναι ενδεικτικός ώστε ο/η εκπαιδευόμενος/η να μπορεί να κατανοήσει όσο το δυνατόν τα λαογραφικά φαινόμενα όπως και να συνδέσει με την τοπική πολιτιστική ανάπτυξη και την ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα ξεκινήσει μια εκτενή εισαγωγή στη λαογραφία όπου θα μελετηθούν οι όροι και έννοιες του γνωστικού αντικειμένου της λαογραφίας.

Ζητήματα φύλου, διαδικτύου και σχολείου θα αναπτυχθούν σε επόμενες διδακτικές ενότητες οριοθετώντας έτσι τους σύγχρονους ορίζοντες των λαογραφικών σπουδών

Στη συνέχεια θα παρουσιαστούν ενότητες που σχετίζονται με τον ψηφιακό λαϊκό πολιτισμό, την εκπαίδευση και τον τρόπο που το διαδίκτυο και οι νέες τεχνολογίες  εισβάλουν στο χώρο του λαϊκού πολιτισμού μελετώντας το νέο πεδίο της Ψηφιακής Λαογραφίας. Η Θρησκευτική Λαογραφία θα αποτελέσει ένα ακόμα αντικείμενο αυτού του τριετούς προγράμματος σπουδών, εστιάζοντας στη μελέτη της λαϊκής θρησκευτικής συμπεριφοράς, αλλά και στην ελληνική λαογραφική πραγματικότητα του κλάδου της «θρησκευτικής λαογραφίας

Ενώ η  Φιλολογική Λαογραφία είναι το επόμενο αντικείμενο του εκπαιδευτικού προγράμματος και περιλαμβάνει τη θεώρηση κάποιων ειδών του λαϊκού λόγου, στην «παραδοσιακή» τους μορφή και στις σύγχρονες εκφάνσεις τους, όπου και όπως αυτές εμφανίζονται.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα κλείνει με την ενότητα Σύγχρονος Λαϊκός Πολιτισμός και Τοπική πολιτιστική / τουριστική ανάπτυξη όπου θα αναπτυχθούν θέματα συμβολής του λαϊκού πολιτισμού στην τοπική ανάπτυξη και στην ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος.
Η επιτυχής ολοκλήρωση κάθε εξαμηνιαίου μαθήματος οδηγεί σε χορήγηση βεβαίωσης του συγκεκριμένου μαθήματος, ενώ η επιτυχής ολοκλήρωση όλων των εξαμηνιαίων μαθημάτων οδηγεί σε πιστοποιητικό παρακολούθησης  του τριετούς προγράμματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου